Vozový park
CAS 20 TATRA 815 TERRNO THT - HRK 301
Cisternová automobilová stříkačka CAS 20/3400/210-S 2 R - T815-2 4x4.2 je určena pro přepravu požárního družstva 1+5 a hasebních prostředků pro požární zásah vodou nebo pěnou a při použití nízkého nebo vysokého tlaku vody.
Rok výroby 2009.
Technické parametry nového vozu:
Délka vozu: 7 680 mm
Šířka vozu: 2 550 mm
Výška vozu: 3 050 mm
Převodovka: mechanická, 14 stupňů vpřed, 2 vzad
Počet poháněných náprav: 2
Objem nádrže na vodu: 3 400 1
Objem nádrže na pěnidlo: 210 1
Čerpadlo: Vůz je vybaven čerpadlem THT TO 3000
Technika zakoupena, nová za finanční podpory města Borohrádek, MVČR a Královéhradeckého kraje.
CAS 32 TATRA 815 6x6 THT - HRK 302
Cisternová automobilová stříkačka T 815 CAS 32 se skládá z podvozku TATRA T 815 PR2 6×6.1 a speciální účelové nástavby, která je tvořena čerpacím zařízením, nádržemi na vodu a pěnidlo a úložnými prostory pro požární příslušenství. Svou koncepcí se řadí mezi velkokapacitní cisterny pro hašení vysoce hořlavých látek i na místech s nedostatkem vody. Konstrukcí podvozku je vozidlo uzpůsobeno k zásahu i za ztížených klimatických podmínek.
Vozidlo je určeno k přepravě požárního družstva 1+3, umožňuje vedení zásahu vodou nebo pěnou z vlastního nebo cizího zdroje vody. Vozidlo je vybaveno dvěma zařízeními pro rychlý zásah – lafetovou proudnicí umístěnou na střeše nástavby a tvarově stálou hadicí DN 25 o délce 60 m trvale spojenou s výtlakem čerpadla, zakončenou kombinovanou proudnicí. Výbavu vozidla tvoří dýchací technika a standardní požární příslušenství rozšířené o vybrané agregáty a prostředky pro drobné...
TA-S2R - TATRA 815 8x8 VVN - HRK 304
Tatra 815 8×8 VVN je terénní automobil vojenského typu se speciální nástavbou a vybavením pro řešení mimořádných událostí z technických a technologických příčin a požárů s požadavkem na velkoobjemové hašení, s nakládacím hydraulickým jeřábem typu HMF 1250 K3. Délka vozidla je 9670 mm, šířka 2500 mm, výška 3465 mm, světelná výška 410 mm a váha 28900 Kg
Rok výroby:1987
Rok rekonstrukce: 2009, 2021
Technické parametry nového vozu:
Délka vozu: 9670 mm
Šířka vozu: 2 550 mm
Výška vozu: 3465 mm
Počet poháněných náprav: 4 - 8x8
Objem nádrže na vodu: 9800L
Objem nádrže na pěnidlo: z cizího zdroje
Čerpadlo: Vůz je vybaven požárním čerpadlem čerpadlem Maleco M40.10 - 4000L/min
Navijáky: Přední 5,4T , Zadní 116 KN, lano 60m
Hydraulický nakládací jeřáb: Součástí vozidla je hydraulický nakládací jeřáb HMF 1250 K 3, stabilizován dvojicí podpěr. HNJ disponuje třemi hydraulickými výsuvy, ovládací stanoviště jsou na obou stranách vozidla a jsou...
AZ 37 Mercedes Benz 1524F - HRK 311
Automobilový žebřík AZ-37 na podvozku Mercedes Benz 1524F s pětidílnou žebříkovou sadou slouží k záchraně osob z výšek, hloubek a prací spojených se zásahy prováděné ve výškách. Konstrukce AZ je konstruována, tak že lze sadu žebříku sklopit i do negativního sklonu a pracovat např. nad řekou, z mostů nebo nad výkopy. Na koš lze umístit záchranná nosítka, která jsou součástí vozidla a zachránit tak zraněné osoby, které musí být zachraňovány v leže. Při likvidacích požárů ve výškách nebo zásahy technického charakteru AZ umožňuje přepravu zasahujících hasičů. Součástí AZ je elektrocentrála o výkonu 9,5 Kw, která je určena k dodávce elektrické energie pro dva reflektory umístěny na koši, které jsou schopny dokonale osvětlit místo zásahu, nebo napájení hydraulického systému nástavby v případě poruchy. Součást je i vodní monitor, který se umístí na koš a umožní zásah vodou z výšky.
Rok výroby: 1998 Zařazen do výjezdu HZS MSK
Rok zařazení u...
DA - L1Z VW TRANSPORTER T6 - 4x4 - HRK 303
Dopravní automobil 8 místný s pohonem 4×4 určený pro dopravu osob, se základní výbavou. Slouží především k dopravě hasičů na místo zásahu, týlovému zajištění při dlouhotrvajících zásazích, k nouzovému zásobování a evakuaci obyvatelstva při krizových stavech.
Rok výroby 2018
Typ: Volkswagen Transporter T6 4×4
Motor
Vznětový, řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný čtyřválec s mezichladičem plnícího vzduchu
Zdvihový objem: 1 968 cm3
Výkon: 110 kW / 3 250 – 3 750 min-1
Kroutící moment: 340 Nm / 1 500 – 3 000 min-1
Převodovka
Mechanická, 6 stupňová.
Podvozek
Samonosná ocelová karosérie, s nezávislým zavěšením kol a pohonem obou náprav systémem Haldex.
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 304 mm
Šířka: 1 904 mm
Výška: 2 300 mm
Provozní hmotnost: 2 084 kg
Celková hmotnost: 3 200 kg
Přípojná hmotnost: 2 500 kg
Celková hmotnost soupravy: 5 300 kg
Požární vybavení
Vozidlo je vybaveno základním požárním příslušenstvím.
Přívěs PPS - 12
- Požární přívěsná stříkačka se skládá ze 3 samostatných částí: jednonápravového přívěsu, přenosné stříkačky PS12, výzbroje a příslušenství stříkačky. Slouží k dopravě požární stříkačky a příslušenství na místo zásahu. Vybavení přívěsu umožňuje jednotce provedení základních hasebních prací. Jako zdroj vod lze použít volný vodní zdroj nebo hydrantovou síť.
TTD: PS-12
Výrobce:
BAZ Bratislava
Typ:
7121
Motor:
Š 776 (benzínový, čtyřdobý, řadový čtyřválec)
Obsah válců:
1 221 cm3
Hmotnost
205,8 kg
Výkon motoru:
25,7 kW
Mazání:
tlakové, oběžné
Chlazení:
kapalinové (78), dvouokruhové
Zapalování:
PAL Magneton
Objem nádrže:
23 l
Spotřeba:
9 l/hod.
Sací...
Motorový člun Wiamare 380AL
Kvalitní nafukovací člun s hliníkovou podlahou vyrobenz třívrstvého PVC materiálu o síle 0,85 MM odolném proti slané vodě,slunečnímu záření a olejům.
Člun je velmi prostorný , délka 330 cm a šířka 162 CM.
Tento člun nahrazuje naši zastaralou a nevyhovujíci hliníkovou loď .
Součástí výbavy bude podvozek pro převoz člunu a příslušenství.
Použití pro záchranu osob a majetku při povodních a při záchraně tonoucího.
330 x 162 x 44 cm
NOSNOST 640 kg / 4 + 1 Personen
MOTORIZACE max. 15 PS
VÁHA 63 kg
KATEGORIE D
Přívěs pro člun s příslušenstvím
Technický popis přívěsného vozíku NSVPTyp: jednonápravový nebrzděný přívěsný vozík s koly pod ložnou plochou a zesíleným rámem.Celková hmotnost: do 750 kgUžitná hmotnost: 195 kg - 531 kg dle TP vozuMaximální rychlost: 130 km / hodOj: tvar "V" z profilu "U" o rozměru 80/60/3 mm, oj vede po celé délce rámu vozíku až k zadnímu čeluBočnice: výška 350 mm z eloxovaných hliníkových profilůSloupky: ocelové profily (vyjímatelné)Podlaha: kvalitní voděvzdorná překližka o tl. 12 mm s protiskluzovou úpravouNáprava: KNOTT 750 kgKola: 155/70 R13Blatníky: plastovéVariabilita: po demontáži všech bočnic a sloupků vznikne plato, které je vhodné k převozu dlouhých a širokých předmětů
AZ 30 IFA W50
Požární automobilový žebřík je speciální automobil, který je určen k rychlému zásahu požárních jednotek ve vyšších podlažích budov a podobných objektech. Slouží jak pro výstup hasičů, tak pro dopravu hasiva, evakuaci ohrožených nebo zraněných osob. AZ 30 tvoří podvozek IFA W 50 L, šestimístná kabina posádky, čtyřdílná výsuvná žebříková sada, ovládaná hydraulicky, čtyři podpěry a ukládací prostor pro příslušenství.
Rok výroby: 1985
Rok zařazení u jednotky: 1996
Rok vyřazení : 2024
Technické parametry nového vozu:
Délka vozu:
Šířka vozu:
Výška vozu: 3 050 mm
Převodovka: mechanická, 5 stupňů vpřed, 1 vzad
Počet poháněných náprav: 1
Max. dostupná výška: 30m
Max. vyložení sady: 12m
Technika získána převodem od HZS Pardubického kraje stanice Pardubice
DA - L1T VW TRANSPORTER T5
Dopravní automobil 6 místný určený pro dopravu osob, se základní výbavou. Slouží především k dopravě hasičů na místo zásahu, týlovému zajištění při dlouhotrvajících zásazích, k nouzovému zásobování a evakuaci obyvatelstva při krizových stavech.
Rok výroby: 2002
Rok zařazení u jednotky:2012
Rok vyřazení : 2019
Technika zakoupena za finanční podpory města Borohrádek a firmy GAPA. Přestavěna svépomocí členy JSDH.
CAS 32 TATRA 148 - ROSENBAUER
Jedná se o speciální nákladní automobil Tatra 148 vyrobený v roce 1978 jako práškový automobil a v roce 2000 probehla přestavba na automobil s cisternou s obsahem 8000 litrů vody, ve výbavě vozidla je 360 litrů pěnidla a označení je CAS 32/8000/360-S3R. Čerpadlo firmy Rosenbauer. Dále je vozidlo vybaveno vysokotlakem s vysokotlakou hadicí v délce 60 metrů.
Rok výroby: 1978 repase 2000
Rok zařazení u jednotky: 2000
Rok vyřazení : 2017 vyřazeno pro poruchu převodovky a nahrazeno CAS 32 Tatra 815 6x6. Převedeno bezuplatně na jinou JSDH Obce.
DA Škoda Favorit
Osobní automobil Škoda favorit nahradil DA Avia, používán jako dopravní automobil. Provedena celková rekonstrukce v roce 2002
Rok výroby: 1992 - repase 2002
Rok zařazení u jednotky: 2002
Rok vyřazení : 2011
CAS 24 LIAZ 101
Cisternová automobilová stříkačka K24 - LIAZ 18.29XA je určena k přepravě požárního družstva 1 + 5 s příslušenstvím k provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou z vlastních nádrží nebo jiných zdrojů hasících látek.
Rok výroby: 1987
Rok zařazení u jednotky: 1998
Rok vyřazení : 2009
Vozidlo v roce 2009 vyřazeno a nahrazeno CAS 20 Tatra Terrno1. Odprodáno obci Javornice KHK
CAS 52 Škoda 706 RTHP - 1
Cisternová automobilová stříkačka (CAS 25) na podvozku Škoda 706 RTHP osazená čerpadlem s výkonem 2 500 L/min a vestavěnou nádrží na 3 500 L vody a dále na 200 L pěnidla. Podvozek byl vyráběn v LIAZ n.p. Jablonec nad Jizerou, tento je konkrétně vyroben v roce 1979. Automobil je osazen šestiválcovým naftovým motorem, který je spojen s pětistupňovou převodovkou. Hnaná náprava je zadní, s možností připojitelného předku. Vozidlo má tři typy brzd, parkovací ráčnovou lanovku, která brzdí zadní nápravu, provozní motorovou a provozní vzduchovou, která brzdi všechny čtyři kola. Nástavba byla vyráběna v KAROSE n.p. Vysoké Mýto. Trambusová kabina pojme osm hasičů.
Rok výroby: 1979
Rok zařazení u jednotky: 1987
Rok vyřazení : 2005 vyřazeno a nahrazeno CAS 24 Liaz. Vozidlo odprodáno jiné JSDH
Více zde: https://www.hasici-borohradek.cz/products/az-30-ifa-w-50-/
Vozidlo v roce 2005 vyřazeno a nahrazeno CAS 24 Liaz. Vozidlo odprodáno jiné JSDH
CAS 25 Škoda 706 RTHP - 2
Cisternová automobilová stříkačka (CAS 25) na podvozku Škoda 706 RTHP osazená čerpadlem s výkonem 2 500 L/min a vestavěnou nádrží na 3 500 L vody a dále na 200 L pěnidla. Podvozek byl vyráběn v LIAZ n.p. Jablonec nad Jizerou, tento je konkrétně vyroben v roce 1979. Automobil je osazen šestiválcovým naftovým motorem, který je spojen s pětistupňovou převodovkou. Hnaná náprava je zadní, s možností připojitelného předku. Vozidlo má tři typy brzd, parkovací ráčnovou lanovku, která brzdí zadní nápravu, provozní motorovou a provozní vzduchovou, která brzdi všechny čtyři kola. Nástavba byla vyráběna v KAROSE n.p. Vysoké Mýto. Trambusová kabina pojme osm hasičů.
V roce 2000 nahrazeno CAS 32 Tatra 148 Rosenbauer. Vozidlo po dopravní nehodě zrušeno.
DA-12 AVIA A30
Dopravní automobil AVIA – DA 12 A31 je požární automobil určený pro úplné požární družstvo. Automobil sestává z podvozku AVIA A31 s budkou řidiče pro dvě osoby a samostatné skříňové karoserie, kde je v přední části kabina pro mužstvo, vytápěná nezávislým naftovým topením. Účelová karoserie je vybavena výstražným a rozhlasovým zařízením. Vzadu za kabinou mužstva je karoserie upravena pro uložení technických prostředků a příslušenství včetně přenosné motorové stříkačky PS 12.
Rok výroby: 1971
Rok zařazení u jednotky: 1982
Rok vyřazení : 2000 prodána jednotce SDH Albrechtice nad Orlicí